Kiedy warto odświeżyć logo firmy – czy jest taki moment?

Jedni projektują logo od zera, inni je przerabiają, odświeżają, niekiedy zmieniają całkowicie. Wiążą się z tym różne konsekwencje. Dlatego trzeba podejść do sprawy w taki sposób, aby na tych zmianach nie stracić. Warto więc udać się do specjalisty, który nie tylko zaproponuje te zmiany, ale też wszystkim zajmie się kompleksowo. Nieumiejętne odświeżanie logo może skończyć się katastrofą.

Projektowanie logo od podstaw a celem odświeżenia

Sprawdzony proces projektowania, projekty logo firmy od Whiteart to wiele etapów pracy, zwykle wiąże się z szeregiem czynności jakie trzeba podjąć jeszcze przed uruchomieniem programu graficznego. Przy odświeżaniu tego firmowego symbolu pracy jest wydaje się nieco mniej. Czasem trzeba nanieść minimalne poprawki, o których klient wspomina praktycznie od razu. Chyba że sam jeszcze do końca nie wie, czego chce, czego oczekuje i liczy na rady fachowca. Choć tak naprawdę jeśli ktoś zdecydował się na odświeżenie logo firmy, to powinien już wiedzieć, co mu się w nim nie podoba. Celem odświeżenia logo, można zastosować tę samą formę, ale za to inną kolorystykę. Wówczas mówi się o delikatnym zabiegu w kwestii redesignu. Innym sposobem odświeżenia logo jest metamorfoza jego kompozycji. Zabieg polega na wyróżnieniu tych elementów, które do tej pory nie były wyeksponowane. Czasem wystarczy nadać nowego charakteru. Czyli tę samą formę graficzną logo, można zaprezentować za pomocą zupełnie innych elementów graficznych. Dobra z dużym dorobkiem graficznym agencja kreatywna i reklamowa Whiteart bez problemu będzie w stanie to zrealizować. W ramach odświeżenia logo często wzbogaca się je o nowe elementy graficzne, a niekiedy jedynie upraszcza ten znak. W przypadku odświeżania logo, jest już baza do pracy dla agencji kreatywnej. Kiedy przymierzamy się do stworzenia zupełnie nowego znaku firmowego, trzeba najpierw ukierunkować swoje myśli na konkretnym pomyśle. To nie jest już takie łatwe i często cały proces zajmuje dużo więcej czasu.

Poprawki nanoszone na projekt logo – czy to ma sens?

Odświeżenie projektu logo firmy ma sens, ale tylko w określonych sytuacjach. Jeśli przykładowo obecny znak znacznie się już zestarzał. Można przystąpić do tego działania, jeżeli logo budzi błędne skojarzenia albo po prostu wywołuje negatywne odczucia. Odświeżeniem logo trzeba zająć się w sytuacji, kiedy firma całkiem zmienia swój wizerunek. Ma to również sens, gdy obecne logo nie jest uniwersalne. Chociaż drobne zmiany w tym firmowym znaku są konieczne także w przypadku ekspansji zagranicznej. To są główne sytuacje, w których odświeżenie logo jest możliwe albo po prostu wskazane, podpowie profesjonalna agencja brandingowa. W przeciwnym razie trzeba dość mocno zastanowić się nad tym, czy działanie w kierunku tych zmian faktycznie ma sens i czy przyniesie jakiekolwiek korzyści.

Profesjonalna księga znaku a odświeżenie logo firmy

Wraz z odświeżeniem logo koniecznie jest odświeżenie księgi znaku. W końcu dotychczasowa księga identyfikacji wizualnej dotyczy logo w nieco innej wersji. To wiąże się z dodatkowym kosztem, ale też nieuniknionym. Także nie ma co zbyt długo się nad tym zastanawiać. Nowe, czyli odświeżony projekt logo firmy może mieć inną kolorystykę. Może mieć nieco inne rozmiary. A tego przecież dotyczą informacje w księdze znaku. W związku z tym, by nadal była użyteczna, trzeba wprowadzić drobne poprawki również w tej nietypowej instrukcji. Jeśli przykładowo firma posiadała własne logo, ale nie miała księgi znaku, po zmianach, po wszelkich poprawkach, może tę księgę dopiero teraz wykonać. I na pewno warto ją mieć, by móc z łatwością później się tym znakiem posługiwać. Chęć uniknięcia w tym przypadku dodatkowych kosztów i w ogóle zminimalizowania kosztów związanych z kreowaniem wizerunku i tworzeniem logo, nie jest dobrym pomysłem. Bo profesjonalna, budząca zaufanie firma, odnosi same sukcesy.

Czasem nawet profesjonalne logo z czasem wymaga odświeżenia. Nie zawsze musi to wynikać z faktu, iż jest przestarzałe, brzydkie, czy źle interpretowane. Firma może się zmieniać, nawet przebranżawiać. Wówczas choć drobne zmiany w tym firmowym logo mogą przynieść więcej zysków, niż strat. W każdym razie w tej sytuacji warto je wprowadzać. Trzeba tylko udać się z tym zamiarem do profesjonalisty. Niech zajmie się tym doświadczona agencja brandingowa, ciesząca się pozytywnymi opiniami klientów.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.